måndag 24 juni 2013

Objektivt sett

 Min kära far hittade ett teleobjektiv på loppis som precis passar till min kamera, så de senaste dagarna har jag fotograferat väldigt mycket.
 Pappa har slöjdat så spånen flyger.

 Det bästa är att det också är ett väldigt bra macroobjektiv.

 Gult! Jag älskar gult.
Jag har börjat sticka på en liten kofta, inspirerad av Lobelia som är så himla fin. Jag har inte köpt mönstret eftersom det är bladen som jag gillar mest (och jag har inte lyckats få tag i pappersutgåvan av tidningen), och precis sådana blad finns det i sjalen Laminaria som jag har stickat förut. Det blir en enkel modell med raglan och vriden resår, och garnet är det jag har färgat själv.

1 kommentar:

  1. Vilket fynd!!

    Det skall bli spännande att se hur koftan blir:)

    SvaraRadera