lördag 29 juni 2013

Evighetsprojektet

 Jag är egentligen inte så väldigt förtjust i att virka, det tar lite för mycket fokus eftersom jag helst vill läsa eller se på film samtidigt som jag handarbetar. Men mormorsrutor är ju så himla himla fint! Dessutom väldigt praktiskt eftersom man kan göra några då och då och man inte behöver ha med hela projektet. Jag har en fin korg med lock som jag matar med några rutor i taget. Och den slukar restgarner! Jag började virka rutor i augusti förra året och virkade ganska många då, sedan låg projektet nere tills i april då jag virkade några till och började sy ihop rutorna, då var jag uppe i över hundra. Detta är ett projekt som gärna får ta lång tid, annars brukar jag ha svårt att ta upp projekt som jag låter ligga ett tag, men mormorsrutor är svårt att glömma hur man gör.

Till filten har jag använt en rätt liten virknål och olika entrådiga ullgarnsrester i naturfärger, mest från Solkustens Spinnverkstad. Jag tror att det kan bli bra!
Matchande katter. Hejdå!

1 kommentar: