söndag 13 mars 2011

Jag är Viffla!


Jag har klippt mig! Av med allt gammalt färgat svart, och fram med mitt blonda!

Nu kommer en del om mig själv, och jag försöker att svara på frågorna jag fått samtidigt som jag skriver.

Jag är Viffla, men egentligen heter jag Linnéa. Jag är nitton år och har största delen av mitt liv bott i Västerås, men är uppvuxen i Arvika. Jag gick grundskolan på Västerås Waldorfskola, där jag nu jobbar, men på gymnasiet valde jag bild / formgivning på ett kommunalt gymnasium. Jag lärde mig att spinna av min mormor, jag kommer inte ihåg hur gammal jag var, men eftersom jag var sju år när hon dog så var det innan dess. Jag lärde mig att sticka och virka någon gång i den åldern också, och har hållit på mer eller mindre sedan dess, men kom igång på riktigt för ca tre år sedan.

Utöver att hantverka spelar jag väldigt mycket gitarr och piano och sjunger till. Jag lagar mat och bakar, och fotograferar väldigt mycket. Fotointresset har jag haft väldigt länge, jag sparade ihop till min första kamera när jag gick i åttan, och skaffade systemkamera för ett år sedan, och är helt självlärd. Och jag ska ju absolut inte glömma naturintresset, jag älskar att vara ute och längtar verkligen till sommaren!

När jag blir stor vill jag framför allt vara glad och kunna hålla på med det jag gör nu. Jag har inte alls bestämt mig för vad jag vill utbilda mig till faktiskt, men det kommer när det kommer.

Det var allt från mig för idag!

7 kommentarer:

  1. Fin frisyr och härligt skrivet! Kul att få veta lite mer om dig, och jag hoppas verkligen att du kan ta det lugnt med att bestämma vad du vill bli... Det kunde inte jag, vilket gett mig två avbrutna utbildningar och massa csn-lån. Och erfarenhet såklart.

    SvaraRadera
  2. så söt du blev:)

    jag tyckte också att det var kul att få veta mer om dig:)

    huvudsaken med livet är väl att du gör det du vill, på ett sätt som gör dig lycklig!

    det kommer nog att bli bra vad du än gör:)

    SvaraRadera
  3. Roligt att få veta mer om dej. :) Jag tycker att du har en bra plan inför framtiden. Det känns som att hantverk och glädje hör ihop.

    SvaraRadera
  4. Tack för att du berättade lite om dig själv - fin frisyr! Den blir härlig i sommar!

    SvaraRadera
  5. Trevligt att råkas Viffla och trevligt att hitta hit :)
    Jag kommer garanterat kika förbi igen! En härligt inspirerande blogg du har och kul att du har rötterna i mina hemmatrakter.

    SvaraRadera
  6. Va roligt att få läsa lite om dig!
    Jag älskar din nya frisyr. Jag önskar att jag vore så modig.

    SvaraRadera
  7. Vacker! Vacker, pigg och busig. :)

    SvaraRadera