torsdag 26 augusti 2010

Medeltidsveckan.

Medeltidsveckan i Visby var underbar. Det känns som att jag kom hem nyss, men nu när jag räknar var det en och en halv vecka sedan. Men så drabbades jag också av den så kallade visby-pesten när jag kom hem, en utdragen förkylning som först nu börjar släppa.
Först reste vi dit - det tog hela natten och vi sov bara i någon timme på färjan. Vi släpade packningen till Almedalen och bytte om till riktiga kläder där. Sedan såg vi en av trix dagföreställningar.
Vi åt bullar, gotlandslimpor och mörkt, saftigt frukostbröd.
Vi såg knektarnas marsch.
Jag snurrade runt i botaniska parken i medeltidskläder.
Vi såg trix stora eldshow i nordergravar. Den var fantastisk.
Vi såg folk som sjöng på torget (och dansade lindyhop i ett torn).
Vi såg hur himmel och hav smälte ihop (och nakenbadade).
Vi hade helt enkelt en underbar medeltidsvecka, dit ska jag absolut igen. Och ja, jag köpte garn. Det ska jag visa senare.
När jag kom hem provade min vackra lillasyster mina kläder och bestämde att hon ska dit nästa år.

7 kommentarer:

  1. De där kläderna är så fina och smickrande för människokroppen. Vackra både på smala och tjocka, kort och långa...demokratiska, helt enkelt! :-)

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem, du har varit saknad här på bloggen! :)
    Så jättevackra medeltidskläder!
    Hade du velat leva då, om du finge välja? Kanske mer romantiskt att få återuppleva det en gång om året...?

    SvaraRadera
  3. Vackert. Härligt. Roligt. Hoppas ni kommer dit igen. Jag hoppas att jag kommer dit någon gång.

    SvaraRadera
  4. Var har du köpt klänningen ? :)

    / http://josephinekanelbulle.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Jag har sytt klänningen! :)

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag ska sy en medeltidsklänning till mig och jag undrar hur du har gjort klänningen, den var verkligen super fin! :)

    SvaraRadera