tisdag 4 maj 2010

Sjalen till E

Mönster: Miralda's triangular shawl från boken "Knitted Lace of Estonia".
Stickor: En trubbig rundsticka från loppis. 3,5 mm tror jag bestämt att den är.
Garn: Kampes entrådiga i antracitsvart, det gick åt mindre än en härva.

Detta var en rolig och snabb stickning, jag tycker himla mycket om sjalar som stickas från utterkanten och in, det ger mig en illusion av att det går snabbare. Jag ville helt enkelt lära mig att sticka muscher jämnt, och att ge dom en chans på det hela taget, jag har inte alltid varit så förtjust i dom. Men nu tycker jag att det är ett fint inslag, det ger en extra dimension åt sjalen. Några små ändringar har jag gjort, men det är mest att jag har vänt på hoptagningar och sådant.

Sjalen är numera överlämnad till storasyster E, vi var precis och fotograferade henne och sjalen. Det blev visst ganska många bilder...

Till sist vill E visa ett nytt, innovativt sätt att använda en sjal. Supersnyggt.

12 kommentarer:

  1. Oj den var fin! Jag måste nog införskaffa lite böcker tror jag...

    SvaraRadera
  2. Tack! Men, nej, be biblioteket köpa in böcker! Mitt bibliotek köper snällt in alla stickböcker jag ber om (inklusive denna) , och reserverar dom åt mig. : D

    SvaraRadera
  3. Biblioteket alltså! Då får jag ta och skaffa mig ett lånekort då.. Jag är urkass på att lämna tillbaka böcker!

    SvaraRadera
  4. Snabbstickad?För mig skulle den där sjalen ta ett år tror jag! Den var otroligt vacker!

    SvaraRadera
  5. Aha dit ska jag genast bege mig i morgon, biblioteket alltså.
    Förövrigt är det en fantastiskt fin sjal.

    SvaraRadera
  6. Underbar sjal!
    Jag muttrade och pustade över mina muscher, men det BLIR ju lite extra, går inte att hoppa över!
    Intressanta alternativ, verkligen innovativt! :-)

    SvaraRadera
  7. Oj vilken vacker sjal!!! Väldigt fint mönster!

    SvaraRadera
  8. Riktigt fin sjal! Jag önskar att jag också kunde sticka så fina sjalar.

    SvaraRadera
  9. så fantastisk! måste kännas fint att ha händer med magiska krafter?! :) allt du gör blir lysande och sagolikt!

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder:-)
    Och vacker sjal förstås!

    SvaraRadera
  11. Fantastiskt fin och så läckert med svart!

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt fin och så läckert med svart!

    SvaraRadera